Projekti Zapri

Mala avantura ob Savi Bohinjki

24. februar 2021

Za prvo Malo avanturo letošnjega leta je Marin Medak izbral Savo Bohinjko. V Bohinju je bil z Malimi avanturami že takrat, ko je prečil Julijske Alpe, tokrat pa si je vzel malce več časa in podrobneje raziskal celotno območje. Marin je prvi dan veslal po Bohinjskem jezeru, nato se je s krplji podal na Soriško planino, za konec pa je s kolesom poganjal ob Savi Bohinjki do Radovljice, potem pa se skozi Železnike in najlepšo slovensko vas Sorico vrnil nazaj v Bohinj.

🗺️ Vodič: Veslanje po Bohinjskem jezeru

Veslanje po Bohinjskem jezeru je ena najlepših veslaških dogodivščin v naši domovini. Dih jemajoči pogledi na gore, kristalno čista voda in dovolj velika modrina, da se na jezeru zasanjam in odmislim vse naokoli.

Obala Bohinjskega jezera je dolga 10 kilometrov, kar pomeni lahkotni dve uri veslanja za celoten krog.

Zanimivosti ob jezeru:

- Izliv Savice v Ukancu s prodnato sipino.

- Ob dovolj visokem vodostaju je mogoče odveslati še nekaj sto metrov navzgor po Savici.

- Cerkev Sv. Janeza Krstnika s kamnitim mostom, pod katerim se začne Sava Bohinjka.

- Na severnem bregu jezera je veliko manjših plaž, na katerih se lahko ustaviš in uživaš.

Če ostane dovolj časa, priporočam še:

- Obisk slapu Savica.

-  Sprehod v dolino Voje in ogled korit Mostnice.

 Kajake, kanuje in SUP-e si je mogoče izposoditi v Ribičevem lazu pri Alpinsport ali v hostlu Pac Sports.

Na kaj biti pozoren

Bohinj je v osrčju Julijskih Alp, kar pomeni, da se lahko tudi sredi poletja vreme hitro spremeni. Za SUP-arje, na katere veter še posebej vpliva, je zato lahko kdaj neugodno, a najhuje, kar se lahko zgodi je to, da te odpihne na drug konec jezera. Večja nevšečnost so nevihte in strele. Ni dobro, če te ujamejo sredi jezera s karbonskim veslom v roki.

🗺️ Vodič: Krpljanje na Možic

V prekrasnem zimskem soncu sem se za drugi dan Male avanture ob Savi Bohinjki podal s krplji na Možic. Tura ni zahteva ali nevarna. Vseeno pa, kot vedno v gorah, priporočam previdnost.

Pot

Začetek poti je na smučišču Soriška planina (Bohinjsko sedlo) ob najbolj desno postavljeni napravi (krogcih). Za zgolj 3 € je možno parkirati na označenem parkirišču pred gostilno.

Pot je markirana oziroma pozimi že shojena, tako da je bolj ali manj potrebno slediti stopinjam.

Za vzpon sem porabil približno uro in pol. Začetek poti mi je žal ušel iz GPS sledi, a je pot do začetka sledi zelo enostavna in gre zgolj naravnost.

Zanimivosti na poti

Soriška planina je bila med obema svetovnima vojnama mejno območje med Kraljevino (oz. Državo) SHS in Italijo. Italijani so na okoliških pobočjih zgradili celo serijo bunkerjev, ki so vidni še danes. Točno na vrhu Možica je celo rjava kupola bunkerja, približno 15 minut hoda do vrha pa pot vodi ob stari kamniti vojašnici, ki danes služi povečini samo še kot hlev za ovce.

Glavna znamenitost vzpona je zagotovo pogled na najbolj mogočne vrhove Julijskih Alp. V vsej svoji veličini se razprostirajo po horizontu. Ob dobrem vremenu se proti jugovzhodu vidi tudi do Snežnika.

Pazljivost

Na Možic sem hodil po snegu s krpljami. Pot je bila večinoma shojena in brez izpostavljenih predelov. Pred pohodom je vsekakor potrebno preveriti vremensko napoved in se prilagodit razmeram.

🗺️ Vodič: Krožna kolesarska pot

Krožne kolesarske trase so mi od vedno pri srcu. Da ni potrebno izgubljati časa na logistiki in ga zato ostane več za obisk zanimivih krajev. Zadnji dan Male avanturi ob Savi Bohinjki sem naredil en tak krog.

Trasa

Bohinjsko jezero - Bohinjska Bistrica - Sorica - Železniki - Škofja Loka - Kranj - Radovljica - Bled - Bohinjska Bistrica - Bohinjsko jezero

Dolžina: 111 kilometrov

Trajanje: 4 ure in 30 minut s cestnim kolesom

Trasa ni zahtevna, edini težji vzpon je iz Bohinjske Bistrice na Soriško planino. So pa na tem delu razgledi na mogočne Julijske Alpe tako lepi, da takoj odmisliš napor.

Znamenitosti na poti

Zgornja in Spodnja Sorica: Izbrana je bila za najlepšo slovensko vas.

Železniki: Staro železarsko mesto z znamenitim plavžem. Zanimivo je, kako je razpotegnjeno v ozki dolini.

Škofja Loka: Stari mestni del, Loški grad in Kapucinski kamniti most nad Selško Soro.

Kranj: Stari mestni del z glavnim trgom in Prešernov spomenik.

Na kaj paziti in možna druga trasa

Najbolj prometen del poti (po njem vozijo tudi veliki kamioni) je po Selški dolini od Železnikov do Škofje Loke, zato je na tem odseku potrebna večja pazljivost.
Temu predelu se da izognit s traso čez Dražgoše in Kropo do Radovljice. Druga možnost je v Rudnem zaviti nazaj proti Bohinjski Bistrici, le da je ta pot makadamska.