Užitek – nepogrešljiva sestavina

Katja Grušovnik
14. septembra 2012

Pričakujem. Že vso poletje se ga veselim in pripravljam svoje telo in duh, da ga doživim kot še eno pozitivno izkušnjo, ker zame ni lepšega občutka, kot je tisti, ko dosežeš zadani cilj.

Skupaj s prijatelji nestrpno pričakujemo športni konec tedna, ko se bo v Mariboru odvijal 3. Eko maraton. Mimogrede, kdo ve, kaj je na tem maratonu tako eko? Naj na kratko pojasnim.

Prireditev je organizirana v okviru Evropskega tedna mobilnosti, z namenom spodbujanja ljudi k spreminjanju navad in načina razmišljanja glede uporabe avtomobila. Organizatorji vabijo, naj se ljudje pridružijo teku in kolesarjenju ter na ta način prispevajo k skrbi za okolje in boljšemu osebnemu počutju.

Zakaj se udeležiti maratona?

Ko sem se maratona udeležila prvič, je bil moj motivacijski cilj premagati samo sebe in zapeljati skozi ciljno ravnino. Danes kolesarim, ker me je to zasvojilo. Pridobivam na telesni zmogljivosti, učim se vztrajnosti, potrpežljivosti, in povem vam, neverjetno dober je ta občutek, ko vzdržiš do konca in iztisneš zadnje atome svoje fizične moči, odideš pa psihično močnejši in tako zelo ponosen. Priznam, še vedno mi je v motivacijo preseganje same sebe, ampak, saj to počnemo na vseh področjih svojega življenja in to je tisto, kar nam omogoča rast, razvoj in doseganje zastavljenih ciljev, spreminjanja na boljše.

Ko ti je šport v užitek

Na kolesu doživljam svojevrsten užitek … veste, to je tisti občutek, ko preprosto ugotoviš, da je to to, da ničesar drugega ne potrebuješ. Na dveh kolesih se moje življenje prijetno ustavi.

Ko pa mi kdaj zmanjka motivacije, ker so to pač »normalnemu« človeku vsake toliko časa zgodi J, me žene misel na to, kako dobro se bom počutila, ko bo rekreacija za mano. Šport pa ne vpliva le na moje fizično stanje. Pogosto se rekreiram skupaj s prijatelji ali družinskimi člani, kar še dodatno krepi naše medosebne vezi.

Združevanje prijetnega s koristnim

Z redno športno aktivnostjo ohranjamo in skrbimo tudi za naše zdravje in dobro počutje.

7 pozitivnih učinkov redne športne aktivnosti na naše zdravje:

  • boljše uravnavanje ravni krvnega sladkorja,
  • ugoden vpliv na raven holesterola,
  • preprečevanje srčno žilnih obolenj,
  • krepitev mišic in zmanjšanje tveganja za nastanek osteoporoze,
  • zmanjšanje možnosti poškodb,
  • izboljšanje imunske odpornosti,
  • zmanjšanje stresa (vir: wellneo.si).
Prehrana kot pomemben segment športne aktivnosti

Telesu moramo dovesti primerna hranila tako pred telesno aktivnostjo, kot takrat, ko z rekreacijo zaključimo, saj s tem poskrbimo, da se telo regenerira in obnovi porabljene rezerve. Še posebej pomembno je zadostno uživanje tekočin in nadomeščanje elektrolitrov, ki jih izgubljamo zaradi povečanega potenja. Več koristnih informacij o športni prehrani pred rekreacijo in po njej najdete na portalu aktivni.si.

Za konec je moj predlog sledeč: pozabite na najpogostejše izgovore za fizično neaktivnost, kot so pomanjkanje časa, denarja, občutek, da ne zmorete, in razgibajte svoje telo. Pri tem pa ne pozabite uživati. To je nepogrešljiva sestavina rekreacije in glavni razlog, da si zaželimo dodatne porcije – športa :).

 

Komentarji
Deli      
Avtor
Katja Grušovnik se je v Zavarovalnici Sava zaposlila leta 2010. Delovni izzivi so jo v preteklosti vodili vse od področja družbene odgovornosti, odnosov z mediji, interne komunikacije in podobe zavarovalnice na spletnem mestu in intranetu. Od leta 2016 pravi, da ima privilegij "sedeti na oblaku", od takrat namreč v celoti skrbi za digitalno podobo in digitalno komuniciranje zavarovalnice. Prav to je tisto, zaradi česar ji je lepo in zanimivo opravljati svoje delo - digitalni svet je namreč sinonim za raznolikost, spremembe in vsakodnevne izzive. Prosti čas posveča glasbi v vseh harmonijah in formah, telo in duha pa krepi na kolesu in teku. Obožuje pohodništvo, kjer prihaja v stik s sabo in najde svoj notranji mir.

Povezani članki

 

Na Balkanu se smuča dobro in ceneje
Na Balkanu se smuča dobro in ceneje
7. februarja 2020
Drži, smučanje ni poceni. Je pa lahko ceneje, če se namesto v Nemčijo, Avstrijo in Italijo odpravite na Balkan. Smučanje je doma tudi na jugu,… Preberi več
Ste v dovolj dobri formi za naslednjo pustolovščino?
Ste v dovolj dobri formi za naslednjo pustolovščino?
24. januarja 2020
Poznam gospo, ki se ji je v njenih šestdesetih zdelo, da je vse dobro v življenju že za njo. Potem pa je po letih obupavanja… Preberi več
V veselem pričakovanju na potovanje
V veselem pričakovanju na potovanje
13. januarja 2020
Nosečniška potovanja morda res niso do zadnjega trenutka natrpana z različnimi ogledi niti polna adrenalinskih doživetij. Vendar pa vam starši, ki so se zanje odločili,… Preberi več
Leta 2020 bom potovala več!
Leta 2020 bom potovala več!
30. decembra 2019
Pišem novoletne zaobljube in med njimi je, na zmagovitem prvem mestu, zgornja! Drugo leto bom potovanjem namenila še več časa! Misli mi letijo na vse… Preberi več
December malo drugače
December malo drugače
20. decembra 2019
Še ne veste, kako letos slaviti praznike in novo leto? Ste morda za ne povsem običajne božično-novoletne počitnice? Potem berite naprej, ne glede na to,… Preberi več
4 TOP ideje za krompirjeve počitnice
4 TOP ideje za krompirjeve počitnice
25. oktobra 2019
Še nimate ideje, kam za krompirjeve počitnice? TU so predlogi – družinam prijazne destinacije, ki jih lahko načrtujete kot vikend pobeg ali krajše oz. daljše… Preberi več