Užitek – nepogrešljiva sestavina

Katja Grušovnik
14. septembra 2012

Pričakujem. Že vso poletje se ga veselim in pripravljam svoje telo in duh, da ga doživim kot še eno pozitivno izkušnjo, ker zame ni lepšega občutka, kot je tisti, ko dosežeš zadani cilj.

Skupaj s prijatelji nestrpno pričakujemo športni konec tedna, ko se bo v Mariboru odvijal 3. Eko maraton. Mimogrede, kdo ve, kaj je na tem maratonu tako eko? Naj na kratko pojasnim.

Prireditev je organizirana v okviru Evropskega tedna mobilnosti, z namenom spodbujanja ljudi k spreminjanju navad in načina razmišljanja glede uporabe avtomobila. Organizatorji vabijo, naj se ljudje pridružijo teku in kolesarjenju ter na ta način prispevajo k skrbi za okolje in boljšemu osebnemu počutju.

Zakaj se udeležiti maratona?

Ko sem se maratona udeležila prvič, je bil moj motivacijski cilj premagati samo sebe in zapeljati skozi ciljno ravnino. Danes kolesarim, ker me je to zasvojilo. Pridobivam na telesni zmogljivosti, učim se vztrajnosti, potrpežljivosti, in povem vam, neverjetno dober je ta občutek, ko vzdržiš do konca in iztisneš zadnje atome svoje fizične moči, odideš pa psihično močnejši in tako zelo ponosen. Priznam, še vedno mi je v motivacijo preseganje same sebe, ampak, saj to počnemo na vseh področjih svojega življenja in to je tisto, kar nam omogoča rast, razvoj in doseganje zastavljenih ciljev, spreminjanja na boljše.

Ko ti je šport v užitek

Na kolesu doživljam svojevrsten užitek … veste, to je tisti občutek, ko preprosto ugotoviš, da je to to, da ničesar drugega ne potrebuješ. Na dveh kolesih se moje življenje prijetno ustavi.

Ko pa mi kdaj zmanjka motivacije, ker so to pač »normalnemu« človeku vsake toliko časa zgodi J, me žene misel na to, kako dobro se bom počutila, ko bo rekreacija za mano. Šport pa ne vpliva le na moje fizično stanje. Pogosto se rekreiram skupaj s prijatelji ali družinskimi člani, kar še dodatno krepi naše medosebne vezi.

Združevanje prijetnega s koristnim

Z redno športno aktivnostjo ohranjamo in skrbimo tudi za naše zdravje in dobro počutje.

7 pozitivnih učinkov redne športne aktivnosti na naše zdravje:

  • boljše uravnavanje ravni krvnega sladkorja,
  • ugoden vpliv na raven holesterola,
  • preprečevanje srčno žilnih obolenj,
  • krepitev mišic in zmanjšanje tveganja za nastanek osteoporoze,
  • zmanjšanje možnosti poškodb,
  • izboljšanje imunske odpornosti,
  • zmanjšanje stresa (vir: wellneo.si).
Prehrana kot pomemben segment športne aktivnosti

Telesu moramo dovesti primerna hranila tako pred telesno aktivnostjo, kot takrat, ko z rekreacijo zaključimo, saj s tem poskrbimo, da se telo regenerira in obnovi porabljene rezerve. Še posebej pomembno je zadostno uživanje tekočin in nadomeščanje elektrolitrov, ki jih izgubljamo zaradi povečanega potenja. Več koristnih informacij o športni prehrani pred rekreacijo in po njej najdete na portalu aktivni.si.

Za konec je moj predlog sledeč: pozabite na najpogostejše izgovore za fizično neaktivnost, kot so pomanjkanje časa, denarja, občutek, da ne zmorete, in razgibajte svoje telo. Pri tem pa ne pozabite uživati. To je nepogrešljiva sestavina rekreacije in glavni razlog, da si zaželimo dodatne porcije – športa :).

 

Komentarji
Deli      
Avtor
Katja Grušovnik se je v Zavarovalnici Sava zaposlila leta 2010. Delovni izzivi so jo v preteklosti vodili vse od področja družbene odgovornosti, odnosov z mediji, interne komunikacije in podobe zavarovalnice na spletnem mestu in intranetu. Od leta 2016 pravi, da ima privilegij "sedeti na oblaku", od takrat namreč v celoti skrbi za digitalno podobo in digitalno komuniciranje zavarovalnice. Prav to je tisto, zaradi česar ji je lepo in zanimivo opravljati svoje delo - digitalni svet je namreč sinonim za raznolikost, spremembe in vsakodnevne izzive. Prosti čas posveča glasbi v vseh harmonijah in formah, telo in duha pa krepi na kolesu in teku. Obožuje pohodništvo, kjer prihaja v stik s sabo in najde svoj notranji mir.

Povezani članki

 

Do bogatih popotniških izkušenj brez izžete denarnice
Do bogatih popotniških izkušenj brez izžete denarnice
25. oktobra 2018
Potovanja že pregovorno bogatijo življenja in širijo obzorja. O tem ni dvoma. Vendar pa je učinek na denarnico pogosto ravno obraten: bogati spomini, tanjša denarnica.… Preberi več
Pogovor s strokovnjakom: Koliko se morajo gibati naši otroci?
Pogovor s strokovnjakom: Koliko se morajo gibati naši otroci?
3. oktobra 2018
Obstaja veliko dokazov, ki potrjujejo, da je telesna vadba eden izmed najpomembnejših dejavnikov pri zmanjšanju tveganja obolenj srčno žilnega in kostno-mišičnega sistema, debelosti, diabetesa in… Preberi več
Zakaj in kako že predšolskim otrokom privzgojite zdrave delovne navade?
Zakaj in kako že predšolskim otrokom privzgojite zdrave delovne navade?
1. septembra 2018
Otrokove telesne in tudi psihične aktivnosti v prvih letih življenja so podlaga za njegovo celotno življenje, saj vplivajo na razvoj in oblikovanje sposobnosti, lastnosti, zmožnosti… Preberi več
Kako pravilno oskrbeti otroško rano
Kako pravilno oskrbeti otroško rano
1. avgusta 2018
Najlepše je opazovati otroke pri igri, ko se brezskrbno podijo za žogo in uganjajo nedolžne norčije s prijatelji. V svoji otroški razposajenosti pa poleg dogodivščin… Preberi več
Male avanture: Fotozgodba potepanja ob Krki
Male avanture: Fotozgodba potepanja ob Krki
30. julija 2018
Poletna Mala avantura me je peljala ob največji dolenjski reki od Žužemberka do Kostanjevice na Krki. Le nekajkrat v življenju sem se peljal skozi te… Preberi več
Izgubljena prtljaga med letom – kaj zdaj?
Izgubljena prtljaga med letom – kaj zdaj?
11. julija 2018
Vsak gotovo pozna občutek, ko se na letališču postavi ob tekoči trak s prtljago in nestrpno čaka, da se njegov kovček, potovalka ali nahrbtnik pripelje… Preberi več